Breloki reklamowe drużyn piłkarskich

Breloki reklamowe

Breloki reklamowe

Współcześnie drużyny piłkarskie są firmami podobnymi do wszystkich innych przedsiębiorstw działających w danym kraju lub w środowisku międzynarodowym. Podobieństwo polega przede wszystkim na stosowaniu podobnych działań, w tym działań o charakterze marketingowym. Marketing jest niezwykle istotny także w przypadku klubów piłkarskich, ponieważ pomaga pozyskiwać fanów, którzy będą kupować klubowe gadżety oraz bilety na mecze klubu. Jest to dla drużyn zatem czysty zysk. Szczególnie produkcja gadżetów klubowych jest jednocześnie działaniem marketingowym, popularyzującym drużynę, jak i metodą bezpośredniego zarabiania dodatkowych pieniędzy.

Gadżetami mogą być np. breloki reklamowe. Są one najczęściej przygotowane w barwach klubowych, z nazwami klubu lub skrótami symbolizującymi nazwę. Ewentualnie może tu być też umieszczona data powstania drużyny lub data odniesienia konkretnego sukcesu, np. zdobycia mistrzostwa kraju. Wszystkie te treści, umieszczone na klubowym logo lub w jego pobliżu, cechują się wielką wagą dla klubowego kibica.

Jak takie breloki reklamowe klubów piłkarskich mogą być dystrybuowane? Przede wszystkim poprzez sprzedaż, np. w klubowych sklepach lub tych punktach, które na podstawie umowy z klubem mogą sprzedawać jego gadżety. Breloki reklamowe mogą być także sprzedawane w wielu innych miejscach. Ważne jest tutaj, aby część zysku ze sprzedaży szła na konto klubu. W przeciwnym razie może to być sprzedaż nielegalna.

Ponadto breloczki, o których mowa, mogą być rozdawane. Może się to odbywać np. przed meczami w pobliżu stadionu, w przerwie meczu, w pobliżu sklepu klubowego, itp. Wreszcie breloczki na klucze, a także wszystkie inne klubowe gadżety, mogą stanowić nagrodę w organizowanych przez klub konkursach. Konkursy te mogą być rozmaite, ich wspólną cechą jest profil uczestnika: prawie zawsze jest nim fan danego klubu, dla którego gadżet klubowy jest nagrodą bardzo cenną.

Te i inne działania prowadzą kluby sportowe, nie tylko piłkarskie, na całym świecie. Sport to bowiem kolejny biznes, nastawiony na zysk.